OPIS ZAŁATWIENIA SPRAWY:
- Postępowanie wszczyna się na wniosek właściciela pojazdu lub jego pełnomocnika
- Sprawę załatwia się w urzędzie niezwłocznie jeżeli Strona dostarczy komplet dokumentów
- Postępowanie kończy się wpisem adnotacji o zmianie właściciela przedmiotowego pojazdu w ewidencji pojazdów
ZAWIADOMIENIE SPRZEDAŻY POJAZDU:
Zawiadomienie o sprzedaży pojazdu można złożyć osobiście w tut. Wydziale Komunikacji, elektronicznie za pośrednictwem platformy ePUAP, wysłać pocztą lub kurierem.
WYMAGANE DOKUMENTY:
Aby zgłosić sprzedaż pojazdu należy zabrać ze sobą do Wydziału Komunikacji:
- Wniosek
- Kopię dokumentu potwierdzającego sprzedaż pojazdu,( umowę kupna-sprzedaży pojazdu, fakturę, umowę darowizny pojazdu itp.)
- Dokument potwierdzający tożsamość
- Pełnomocnictwo pisemne w przypadku współwłasności lub jeśli do urzędu nie zgłasza się właściciel tylko osoba przez niego upoważniona
FORMULARZE / WNIOSKI DO POBRANIA* :
Formularz / wniosek : |
.docx |
.pdf |
Zgłoszenie nabycia/zbycia pojazdu |
 |
 |
Klauzula informacyjna |
 |
 |
Wniosek o pełnomocnictwo |
 |
 |
|
TRYB ODWOŁAWCZY:
NIE PRZYSŁUGUJE ( nie wydaje się decyzji administracyjnej )
OPŁATY:
Czynność dokonania zgłoszenia sprzedaży pojazdu nie podlega opłacie. Jeśli jednak zawiadomienie o sprzedaży pojazdu dokonywane jest przez osobę spoza najbliższej rodziny na podstawie udzielonego pełnomocnictwa podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł.
|