STAROSTWO POWIATOWE W MYŚLENICACH 32 - 400 Myślenice ul. Reja 13 telefon: 12 2749 740 e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. http://www.myslenicki.pl/
|
KARTA INFORMACYJNA
|
ZGŁASZANIE ZAMIARU ZMIANY SPOSOBU UŻYTKOWANIA
|
OPIS SPRAWY / ZADANIA :
- Wszczęcie postępowania następuje z dniem zgłoszenia przez inwestora zamiaru zmiany sposobu użytkowania
- Pracownik Wydziału Architektury sprawdza kompletność wniosku i rozpatruje sprawę
- W razie konieczności uzupełnienia zgłoszenia organ administracji architektoniczno-budowlanej nakłada na zgłaszającego, w drodze postanowienia, obowiązek uzupełnienia, w określonym terminie, brakujących dokumentów, a w przypadku ich nieuzupełnienia, wnosi sprzeciw w drodze decyzji
- w przypadku braku sprzeciwu w terminie 30 dni od daty złożenia kompletnego zgłoszenia inwestor może dokonać zmiany sposobu użytkowania
|
KOGO DOTYCZY :
- Zgłosić zamiar zmiany sposobu użytkowania może każdy podmiot.
|
WYMAGANE DOKUMENTY:
- Zgłoszenie zmiany sposobu użytkowania (PB-18)
- W zgłoszeniu należy określić dotychczasowy i zamierzony sposób użytkowania obiektu budowlanego lub jego części.
- Opis i rysunek określający usytuowanie obiektu budowlanego w stosunku do granic nieruchomości i innych obiektów budowlanych istniejących lub budowanych na tej i sąsiednich nieruchomościach, z oznaczeniem części obiektu budowlanego, w której zamierza się dokonać zmiany sposobu użytkowania
- Zwięzły opis techniczny, określający rodzaj i charakterystykę obiektu budowlanego oraz jego konstrukcję, wraz z danymi techniczno-użytkowymi, w tym wielkościami i rozkładem obciążeń, a w razie potrzeby, również danymi technologicznymi
- Oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane
- Zaświadczenie lub kopię zaświadczenia wójta, burmistrza albo prezydenta miasta o zgodności zamierzonego sposobu użytkowania obiektu budowlanego z ustaleniami obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego albo decyzję o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu lub kopię tej decyzji, w przypadku braku obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
- W przypadku zmiany sposobu użytkowania, o której mowa w ust. 1 pkt 2 Ustawy Prawo budowlane - ekspertyzę techniczną wykonaną przez osobę posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń w odpowiedniej specjalności, lub kopię takiej ekspertyzy
- W zależności od potrzeb - pozwolenia, uzgodnienia i opinie, których obowiązek dołączenia wynika z przepisów odrębnych ustaw, lub kopie tych pozwoleń, uzgodnień i opinii
- W przypadku zmiany sposobu użytkowania obiektu budowlanego lub jego części, polegającej na podjęciu lub zaniechaniu w obiekcie budowlanym lub jego części działalności zmieniającej warunki bezpieczeństwa pożarowego - do zgłoszenia, o którym mowa w ust. 2, należy dołączyć ekspertyzę rzeczoznawcy do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych.
|
FORMULARZE / WNIOSKI DO POBRANIA* :
Formularz / wniosek : |
.doc |
.pdf |
.odt |
Zgłoszenie zmiany sposobu użytkowania |
|
 |
|
Oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane |
|
 |
--- |
|
1. Wypełnić wniosek, wydrukować i złożyć do urzędu w sposób tradycyjny
2. Wypełnić wniosek i przesłać do urzędu w formie elektronicznej. (Należy pamiętać o złożeniu podpisu elektronicznego przed wysłaniem dokumentów.)
|
OPŁATY :
|
OSOBA ODPOWIEDZIALNA :
Kontakt do wydziału Architektury, Budownictwa, Remontów
|
MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW :
- Dokumenty w formie papierowej można składać osobiście na Dzienniku Podawczym Starostwa lub wysłać na adres: Starostwo Powiatowe w Myślenicach 32-400 Myślenice ul. Drogowców 2A;
- Dokumenty w formie elektronicznej można wysłać poprzez rządową aplikację e-budownictwo lub poprzez elektroniczną platformę usług administracji publicznej e-PUAP.
|
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY :
- do 30 dni od daty złożenia prawidłowego wniosku.
|
PODSTAWA PRAWNA :
- Kodeks Postępowania Administracyjnego;
- Prawo budowlane.
|
TRYB ODWOŁAWCZY :
- Stronie niezadowolonej z wydanej decyzji przysługuje odwołanie do Wojewody Małopolskiego. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję.
|
UWAGI I DODATKOWE INFORMACJE :
- Można uzyskać zaświadczenie o nie wniesieniu sprzeciwu, przed upływem 30-dniowego terminu.
|
* Darmowe programy do sciągnięcia przy pomocy których można otworzyć formularze / wnioski :  |